Display Menu Menu

Káva jako pomocník pro zvýšení tržeb

Středa, Květen 12, 2021

Víte, že káva vám může pomoci navýšit zisk a přilákat nové zákazníky? V našem článku jsme pro vás sepsali pár užitečných tipů, jak na to.

Káva není jen výborný pomocník při navazování komunikace, ale také druhá nejobchodovatelnější komodita, jejíž obliba každoročně roste. Byly doby, kdy jste na kávu narazili pouze v kavárnách, hotelech a restauracích. Dnes už na ni narazíte prakticky všude. Je to především pochutina, a proto je potřeba k ní takto přistupovat. Její nedílnou součástí je kofein, jehož množství ovlivňuje odrůda a způsob přípravy kávy. Každý pozná, kde je jeho hranice – někdo zvládne jeden šálek denně, jiný třeba deset.

Máte provozovnu, kterou pravidelně navštěvuje větší množství zákazníků a chcete jim nabídnout kvalitní kávu? Máme pro vás pár tipů, jak celý koncept uchopit – kávu můžete aktivně nabízet formou vhodné komunikace a marketingu, například takto:

  1. Upozorněte zákazníky, že si u vás mohou dát šálek kvalitní kávy
  2. Nabídněte snídaňový balíček (např. k nákupu dvou croissantů káva za zvýhodněnou cenu)
  3. Zaveďte věrnostní akci, kdy při pravidelném nákupu kávy obdrží zákazník každou šestou zdarma
  4. Vymyslete výhodnou nabídku, např. za každý nákup nad 500 Kč je káva automaticky v ceně nákupu
  5. Při získání věrnostní kartičky má její držitel dlouhodobě zvýhodněnou cenu kávy

 

Nejste kavárna? Nevadí! Jen je třeba hned na začátku rozlišit, jestli je váš podnik místem, které navštěvují často ti stejní zákazníci (např. potraviny), nebo k vám zavítají každý den jiní (např. elektro). V druhém případě moc nemají cenu dlouhodobé akce, ale spíš individuální přístup, který může vypadat např. takto:

  1. Zákazník se aktivně zajímá např. o konkrétní elektroniku, a tak mu výklad prodejce zpříjemním šálkem kávy
  2. Prodavači nabízí kávu aktivně v rámci dodatečné služby k nákupu a pro příjemnější den
  3. Další možností je postup, kdy zákazník nakoupí například lednici nebo pračku v určité hodnotě a k tomu dostane jako pozornost balení kávy zdarma

Podobné způsoby prodeje kávy lze prakticky zavést do jakéhokoliv provozu (viz výše zmíněné potraviny, elektro, pneuservisy...) a záleží na každém, jaký systém upřednostní. Vždy je ale příhodné myslet na to, aby byl personál prodejny seznámen s podrobnostmi a aktivně se do nabídky kávy zapojil. Důležité je i nenechat se odradit případným počátečním nezdarem – zákazníky je vždy potřeba s novinkou nejdříve seznámit, teprve pak se o ni začnou sami zajímat.

A jak ke zvýšení vašich tržeb můžeme přispět my?

Nestlé Professional nabízí kompletní kávové řešení pro jakýkoliv druh provozu, tedy i pro ten váš. Ať už přemýšlíte o profesionálním kávovaru nebo celém kávovém koutku, pomůžeme vám ke spokojeným zákazníkům a vyšším ziskům. Nepodceňujte kávu, je to velký pomocník pro komunikaci s koncovým zákazníkem a zároveň trend, který vám otevře dveře.

Pokud vás článek zaujal, obraťte se na nás – s komplexním řešením vám rádi pomůžeme.

Zrnková káva

Zrnková káva té nejvyšší kvality.

Profesionální kávovary

Prostorově kompaktní a přesto nepřehlédnutelné.