
- Novinky
- Tipy a triky
Jak zaujmout mladou generaci
Mladá generace, ve světě také přezdívaná Millennials, je pro každého podnikatele velkou příležitostí, ale také výzvou. Ať už je nazýváme novou generací, Generací Y nebo Millennials, jsou tito lidé (zde definováni jako narozeni v letech 1980 až 2000), nyní dosahující dvacátého až třicátého roku, početnou skupinou díky tehdejšímu babyboomu. Tato generace je také etnicky různorodější, sociálněji propojenější a otevřenější ke změnám než kterákoli jiná generace.
Jak zaujmout a “přilákat” Generaci Y?
Tato generace je pop kulturní, trendová a bojující za změnu potravinářského průmyslu. Dle zprávy vydané Datassential v Americe z roku 2014 existuje řada strategií, jak zaujmout a uspokojit tyto náročné zákazníky:
Nabízejte kompletní balíček
Správně připravené jídlo a atraktivní prostředí je jeden ze základních aspektů úspěchu. Generace Y milují a vyrostli v restaurační kultuře a jejich očekávání nejsou proto úplně malá. Očekávají zážitek, pohodlí, různorodost menu a pocit společenského podvědomí.
Přizpůsobivost
Generace Y očekává možnost objednat si jídlo dle svých požadavků. Různé variace salátů, akceptace dietních a intolerančních preferencí je v této době již základ úspěšné restaurace. Různorodost, čerstvost a sezónnost menu splní očekávání i náročné skupiny jako je Generace Y.
Nechte si nakouknout “pod pokličku”
V dnešní době zákazníci milují se dívat jak se roluje sushi, avokádo se změní na guacamole a burgery se připravují na objednání.
Zdůrazněte pohodlí
V dnešní rychlé době na pohodlí nedá nikdo dopustit. Není to však jen o interiéru, ale také o možnostech objednat si jídlo online, zarezervovat si stůl přes internet nebo aplikaci.
Transparentnost
Generace Y velmi uznává transparentnost a hraje velkou roli při výběru místa, kde stráví svůj volný čas. Než navštíví nové místo, tak se podívají na sociální sítě a zajímají je fotky z chodu provozovny, novinky a pokrmy. Co by nemělo chybět na vašich sociálních sítích (a provozovně):
- Označování dodavatelů - hlavně pokud spolupracujete s lokálními zemědělci, malými producenty a zajímavými dodavateli, kteří zaručují kvalitu
- Nebojte se upozorňovat na vědomé nákupy - např. Fair Trade káva, drůbež s volným výběhem, ekologická produkce, bio potraviny
- Poskytování nutrničních informací o položkách menu, včetně počtu kalorií a alergenů
- Dodržování ekologických postupů - recyklace, snižování odpadu
- Etické a slušné jednání se zaměstnanci
- Servírování čistých potravin - minimálně zpracovaných, přirozeně vypěstovaných, bez GMO
- Zapojení místní komunity
Na závěr vám poradíme tři nezbytnosti jak být stále IN pro Generaci Y:
- Buďte “ONLINE” a ve spojení - Sociální média jsou hlavním komunikačním kanálem pro mladé. Facebook a Instagram jsou nezbytnou součástí jejich životů a vy musíte být vidět a komunikovat. Samozřejmě sociálních médií je mnohem více, ale tyto dvě zmíněné jsou základ. Důležitou stránkou těchto sítí je stránka vizuální. Nesdílejte nekvalitní fotografie, nebo fotografie na kterých není 100% produkt. Generace Y také upřednostňuje komunikaci v textu. Vytvořte si databázi a posílejte svým zákazníkům textová připomenutí o novinkách, přání k narozeninám, informace o nadcházejících událostech, nebo se zeptejte svých zákazníků co by u vás zlepšili. Očekávejte ovšem zpětnou vazbu, která nemusí být vždy pozitivní, a tu buďte připraveni okamžitě řešit.
- Nabízejte novinky - Jak vyniknout mezi velkou konkurencí? Nebojte se být jiní a neustále přicházet s novinkami, které nenudí. Měňte svá menu dle sezónnosti (pro zachování svěžího čerstvého menu), používejte novinky na trhu a sledujte trendy v gastronomii.
- Vytvořte si komunitu - Pro Generaci Y je návštěva restaurace také o různých schůzkách s přáteli, kolegy nebo rodinou. Ideální je mít rozdělený prostor, ve kterém je možné mít salonek na soukromější setkání, vysoké stoly, nízké stoly nebo posezení na baru. Nezapomínejte na stoly se zásuvkami, kde se zákazníci mohou snadno připojit a pracovat. Dopřejte svým zákazníkům různorodé možnosti posezení ve vašem podniku, kdy budou mít důvod k vám zavítat kdykoliv během dne a při každé příležitosti. Atmosféra podniku a milý personál jsou nezbytností.