Jak Na Lokalni Komunikaci V Dobe Koronavirove

Jak na (lokální) komunikaci v době koronavirové

Situace je kritická, ale vy jste se rozhodli krizi čelit a vaříte dál?

Máme pro vás pár nápadů, jak přitáhnout co nejvíce zákazníků k vašemu podniku.

Podnikat v gastronomii je v současné době nesmírně složité. Mnohé restaurace, které se musely uzavřít hostům, se snaží pokračovat v prodeji jídel přes ulici.

Není to jen o tom, v této obtížné situaci dále vařit pro lidi z okolí. Je to boj o přežití, boj o to udržet si své zaměstnance a kolegy.

Stále více našich zákazníků a přátel se na nás obrací s žádostí o pomoc, radu či informace co mají dělat.

Proto jsme jako celý tým spojili síly a požádali ostatní o pomoc. Všechny odpovědi jsme dali dohromady a doufáme, že vám pomohou v nesnadné situaci uspět.

Děkujeme tímto všem za pomoc a čas, který nám věnovali.

Nejčastější otázkou posledních dní je: „Jak máme dát lidem vědět, že jsme nezavřeli restauraci a fungujeme dál?“

Sehnali jsme pár užitečných tipů, které pomohou jak vám, tak i vašim potencionálním zákazníkům.

Kde jsou moji zákazníci?

V období krize způsobené šířením viru COVID-19 se zcela změnila skupina zákazníků, kteří vaše služby mohou využít. Návštěvníci restaurace, kteří běžně tvořili významnou část vašich zákazníků, zmizeli takřka přes noc. Omezení pohybu osob zcela vymazalo turisty a návštěvníky, kteří vás navštěvovali náhodně a nejsou z blízkého okolí.

Náš tip: Zaměřte se pouze na klientelu, která je v docházkové vzdálenosti od vaší provozovny. Dejte všem v okolí vědět, že nekončíte.

Jak na to?

Nabídněte své služby lidem v blízkém okolí pomocí lokální inzerce. Využijte na maximum potenciál vaší provozovny a spolupracovníků. Nebojte se zkoušet nové způsoby a technologie, to je v této chvíli klíčové.

Lokální inzerce:

  • Provozovna – samotná provozovna je prvním místem, kde byste měli začít.
    • Informujte o změnách otevírací doby, poskytovaných služeb, hygienických opatřeních a možnostech vyzvednutí jídla přímo na provozovně.
    • Vytvořte jídelní menu na více dní. Dejte možnost lidem objednat více jídel na více dní dopředu.
    • Ke každému jídlu přidejte vytištěné menu na další dny, případně informaci, kde se menu nachází online (web restaurace, sociální sítě atp.).
    • Vytištěné informace umístěte na vhodná místa (okna, dveře, nástěnka, tabule, atp.), kde je mohou lidé snadno najít a informujte o všech změnách, které jste byli nuceni udělat.
  • Blízké okolí provozovny - docházková / donášková vzdálenost
    • Informujte pomocí letáků, vytisknutých meníček s doplňkovýni informacemi o poskytovaných službách, omezeních a podobně. 
    • Zajistěte pravidelnou distribuci těchto materiáů v sousedství pomocí zaměstnanců, pro které zrovna teď není práce v provozu (rozneste je do schránek v okolí, případně vylepte na vchodové dveře větších baráků, aby si jich lidé všimli).
    • Zkuste v okolí najít instituce nebo firmy, které stále fungují a nabídněte jim své služby (dodávka jídel přímo do firmy, možnost objednávky na více dní, doplňkový prodej svačin atp.).
    • Využijte toho, že je omezený provoz restaurace. Personálu, který není nutný k zajištění výroby najděte jinou činnost. (roznos letáků, rozvoz jídel atp.)
    • Je někdo ze zaměstnanců řidič? Nabídněte rozvoz do firem i domácností.

Online inzerce

Pokud máte vlastní webové stránky, nebo profil na Facebooku, využijte je. V tuto chvíli na tom záleží více, než jindy. Sociální sítě jsou teď místem, kde lidé komunikují a hledají informace. 

Tip: Zapojte se do lokálních skupin na Facebooku a dejte lidem vědět, že stále fungujete a snažíte se nezavřít.

Lokální skupiny – hledejte skupiny, které mají v názvu lokalitu, na kterou jsou zaměřené.

Tip: Hledejte názvy jako (pro Říčany):

  • Říčany a okolí
  • Události na Říčansku
  • Inzerce a reklama pro Říčany a okolí
  • Máme rádi Říčany
  • atp.

Zeptejte se zaměstnanců a kolegů, možná již v nějaké skupině jsou a mohou vám ty správné doporučit.

Poproste také své zákazníky. I oni mohou pomoci a poradit vám, kde je vhodné informaci o provozu a nabídce sdílet.

Požádejte o pomoc ostatní – zejména na sociálních sítích využijte pomoci ostatních a poproste je, aby informaci o tom, že stále fungujete šířili dál.

Máte další tipy a rady? Funguje vám něco, co jsme zde nezmínili?

Budeme velmi rádi, když se k nám připojíte a pomůžete nám. 

Děkujeme.

Tým Nestlé Professional CZ&SK