
- Novinky
- Tipy a triky
Podniky a sociální sítě: Jak být vidět?
Sociální sítě ke gastronomii neodmyslitelně patří. Počet 200 milionů postů s hashtagem #food jasně ukazuje, že uživatelé Instagramu, Twitteru, Pinterestu, Facebooku a dalších platforem po příspěvcích tohoto typu doslova hladoví.
A kdo podniká v oboru také ví, že sociální sítě jsou skvělý způsob, jak podtrhnout svůj brand, přilákat nové zákazníky a udržet si ty stávající. Být „sociální“ se v dnešní době zkrátka vyplácí. Chcete nastartovat svůj podnik? Zvýšit návštěvnost? Dát o sobě vědět? Máme pro vás pár tipů, jak na to!
Sdílejte a bude s vámi sdíleno
Milujete to, co děláte? Sociální sítě jsou fantastický způsob, jak se propojit s lidmi, kteří jsou na stejné vlně, co vy. Zásada číslo jedna zní – nestyďte se! Řekněte světu o tom, co milujete a z čeho jste nadšení. Všichni ostatní, kteří sdílí vaši vášeň pro těstoviny, hamburgery, Pho-bo nebo veganskou zmrzlinu, se k vám rádi přidají. Na sociálních sítích se zkrátka vyplatí vsadit na autentičnost – čím víc si užíváte, co milujete, tím víc budou i ostatní. A nezapomínejte používat hashtagy!
Více je vždycky více
Nešetřete na informacích a zveřejňujte své příspěvky co nejčastěji to půjde. Počítejte s tím, že všem se nezobrazí všechno, takže je lepší fanoušky zásobit obsahem. Nezapomeňte na profil doplnit důležitější informace – adresu svého podniku, jaký druh kuchyně vaříte a případně kontakt pro dotazy či rezervace. Co se týče dalšího obsahu, inspirace je spousta! Sdílejte aktuální nabídku a ukažte fotky lákavě naservírovaného jídla, drinků či kávu. Podělte se o recepty, které testujete, a ptejte se fanoušků, co oni na to. Ukažte videa z akcí, kterých se účastníte, nalákejte je na interiér podniku. To vše ukáže vaši jedinečnost a přátelský postoj vůči hostům. A pamatujte si – o tom, zda zamíří k vám, nebo k vaší konkurenci, může rozhodnout i jedna jediná fotka nebo příspěvek. A co teprve, když jich zveřejníte víc!
Akce = reakce
Neberte sociální sítě jako digitální jeviště, kde vezmete do ruky pomyslný megafon a začnete na všechny kolem sebe něco vytrubovat. Zaměřte se raději na interakci, která je ve výsledku mnohem účinnější! Základem je sledovat co nejvíc podobně zaměřených účtů, které vás zajímají a inspirují. Lajkujte a komentujte příspěvky, které se vám zdají smysluplné, a pokud se vám líbí, podělte se o ně se svými followery. Dáte tak najevo, že se zajímáte o svět kolem sebe a váš profil bude mnohem „životnější“.
Propagujte se
Placená reklama na sociálních sítích může být velmi efektivním a užitečným nástrojem. Díky možnostem, které má, se jedná o skvělý marketingový nástroj pro vaši propagaci. Nabízí totiž možnost cílit na vybrané publikum na základě mnoha různých faktorů a specifikací, jako je např. lokace, pohlaví, věk, zájmy a jiné preference. Zároveň můžete také finanční rozpočet na reklamu upravit dle svých aktuálních možností.
Obrázky jsou základ
Pokud o sobě chcete dát vědět, bez kvalitních fotek se neobejdete. Dejte si do začátku tu práci a vytvořte svou vlastní „fotobanku“, ze které můžete posléze vybírat snímky a pravidelně je zveřejňujte. A na co se zaměřit? Představte si, co vás samotné v roli zákazníka zajímá. Je to interiér, jídlo, pití, atmosféra? Nic nepodceňte a pokud víte, že focení není vaše silná stránka, svěřte jej do rukou profesionálů. Ti mohou váš podnik i stylově nasvítit a zachytit na snímku atmosféru, která vašim fotografickým schopnostem uniká. Věřte, že se jedná o investici, která se vyplatí