Display Menu Menu

Jak úspěšně zařadit rostlinné jídlo do vašeho menu. Šest kroků k úspěchu!

Úterý, Říjen 13, 2020

Rozšiřte povědomí Zákazníci ve vašem okolí už jistě alternativy masa vyhledávají, musíte jim dát vědět, že je nabízíte. K přilákání pozornosti k nové nabídce zvažte speciální označení restaurace a/nebo využití sociálních médií....

Jak úspěšně zařadit rostlinné jídlo do vašeho menu. Šest kroků k úspěchu!

1. Rozšiřte povědomí

Zákazníci ve vašem okolí už jistě alternativy masa vyhledávají, musíte jim dát vědět, že je nabízíte. K přilákání pozornosti k nové nabídce zvažte speciální označení restaurace a/nebo využití sociálních médií. Takové označení a pomoc s budováním rostlinné nabídky nabízí například inciativa Rostlinne.cz.

2. Zařazujte produkty postupně

Při proměně oblíbených pokrmů začněte se známými pokrmy jako Chilli con carne nebo Boloňské špagety. Ukažte zákazníkům, jak lahodná může být rostlinná verze těchto notoricky známých hitů. Až poté zkuste nabídku rozšiřte o další více propracované nebo méně známé možnosti.

3. Hvězdy menu

Rostlinné alternativy masa uveďte na menu vedle ostatních hlavních jídle obsahujících živočišné bílkoviny. Zákazníci tak nabídku dobře uvidí a pochopí, že mají na výběr. Zvažte v jídelním lístku pokrm označit symbolem – například (VEG) a do legendy uveďte vysvětlení „toto jídlo lze připravit i ve vegetariánské nebo veganské variantě...“.

Nevytvářejte v menu samostatnou sekci s názvem Veganská – Vegetariánská - Bezmasá jídla,” pokud pokrm zařadíte do takové samostatné sekce zákazník jej bude považovat za variantu určenou pouze pro vegany a vegetariány.

Průzkum provedený London School of Economics (LSE) dále uvádí, že není vhodné označovat taková jídla jako něco „odlišného.“ Zejména v současné době, kdy se zvyšují nejen počty lidí, kteří jednoduše chtějí snížit vlastní spotřebu živočišných výrobků nebo mají alergii na mléko.

Při průzkumu provedeném LSE si zvolilo rostlinná jídla 13,4 % respondentů, když byla zařazena mezi ostatními (“Control” menu). Když byly pokrmy umístěny v samostatné sekci (“Vegetarian” menu), vybralo si je jen 5,9 % dotázaných, tedy necelá polovina.

4. Nechte jídlo zazářit

Vzhledem k tomu, že se jedná o novou kategorii potravin, mohou k ní někteří zákazníci přistupovat skepticky. Tyto možné překážky můžete odbourat, pokud vaše pokrmy z rostlinných alternativ budou lahodné a lákavé na pohled a dobře pojmenované.

Mezi hlavní doporučení Better Buying Lab, jakým slovům se u názvů jídel vyhnout, patří:

• “bez masa,”

• “veganský,”

• “vegetariánský,”

• “nízkotučný” (resp. obecně zdůrazňující zdravé jídlo).

K atraktivitě konkrétních pokrmů naopak prokazatelně přispívá označení:

Původu – “kubánská polévka z černých fazolí” se prodávala o 13 % lépe, než “nízkotučná vegetariánská polévka z černých fazolí.” Původem můžeme mít na mysli např. také popis prostředí, ve kterém je ingredience pěstována.

Chutě – nárůst v objednávkách cizrnového kari o 108 % zaznamenala studie při změně názvu z “cizrnovo-bramborového kari” na “jemné a sladké cizrnovobramborové kari,”

Vzhledu a pocitu z jídla – čerstvý, křupavý, rozpouštějící se v ústech či krémový – kombinování těchto výrazů při testování zvýšilo pravděpodobnost objednávky o 14 %.

5. Vyškolte personál

Vyškolte svůj obsluhující personál, aby věděl, která jídla lze a která nelze připravit v rostlinné variantě. Připravte je, aby uměli zodpovědět otázky ohledně chuti a textury těchto alternativ ve srovnání se skutečným masem. Připomeňte, aby před servírováním ověřili u zákazníků možnou alergii.

6. Nabídněte ochutnávku

Zvažte zařazení těchto pokrmů do nabídky včetně doplňkových ochutnávek. Třeba quesadilly, nugety s dipem, pečivo s pomazánkou apod. Můžete také naplánovat speciální ochutnávkovou akci s pokrmy z nové nabídky.